Αγωνισθήτε δια την Πατρίδα, τας γυναίκας και τα παιδιά σας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν Υπέρ πάντων ο αγών.
(διάγγελμα Ι. Μεταξά 28ης Οκτωβρίου 1940).
Ο
Ιωάννης Μεταξάς είναι ο Εθνικός Κυβερνήτης της Ελλάδας (1936- 1941),
που διαμόρφωσε την ουδέτερη εξωτερική πολιτική της στον Β' Παγκόσμιο
Πόλεμο
και
με δικτατορική διακυβέρνηση αντιστάθηκε στα φασιστικά καθεστώτα Ιταλίας
και Γερμανίας με το σύνθημα «Για τους Έλληνες Υπέρ την Νίκη η Δόξα»....
H μεγαλύτερη στιγμή της ζωής του είναι τα χαράματα της 28ης Οκτωβρίου
1940 και η απάντηση που έδωσε στο ιταμό τελεσίγραφο, που του επέδωσε ο
Ιταλός Πρέσβυς Εμμανουέλε Γκράτσι, στην οικία του στην Κηφισιά, ζητώντας
του να επιτρέψει την διέλευση των ιταλικών στρατευμάτων από το ελληνικό
έδαφος.
Η
απάντηση του Ιωάννη Μεταξά «Alors c' est la guerre» (επομένως έχουμε
πόλεμο), με την οποία κήρυξε τον υπέρ βωμών και εστιών πόλεμο, ενάντια
στην Ιταλία, μία απόφαση που είχε πάρει μόνος του τον Μάρτιο του 1939,
έχει μείνει στην ιστορία ως το "ΟΧΙ" των Ελλήνων στο φασισμό και την
υποδούλωση της πατρίδας τους. Ο αγώνας, η ανδρεία και ο ηρωισμός ανδρών
και γυναικών έως τις 6 Απριλίου 1941, άλλαξαν την πορεία της παγκόσμιας
ιστορίας.
Ο
Ιωάννης Μεταξάς (1871-1941) κεφαλληνιακής καταγωγής, υπήρξε ένας
διορατικός στρατιωτικός και πολιτικός ηγέτης (statesman), διακεκριμένος
επιτελικός αξιωματικός, με ικανότητα αιφνιδιασμού του εχθρού και
γνώστης διπλωματικών χειρισμών. Ένας κατ' εξοχήν πνευματικός άνθρωπος,
του οποίου το όνομα έχει μείνει στην ελληνική και στην παγκόσμια
ιστορία, για την αντίσταση της Ελλάδος κατά του Αξονος..
Ως
άνθρωπος είχε τη φήμη προσώπου με ιδιαίτερο ήθος, πάθος για την πατρίδα
του και σεβασμό στην ιστορία της. Τον διέκρινε συναισθηματικός
πλούτος, οξυδέρκεια, διορατικότητα και ευθύτητα κρίσεως, αναλυτική
φιλοσοφική σκέψη, αγάπη για διάλογο και άμεση πρακτική αντίδραση, αφού
είχε εξαντλήσει τα θέματα με τους ειδήμονες.
Πραγματοποίησε τις εκάστοτε αποφάσεις του με γενναιότητα και αυταπάρνηση, αποφασιστικότητα, μέτρο και σταθερότητα.
Ευπατρίδης,
αριστοκράτης και οπαδός του πλατωνισμού. Προ πάντων υπήρξε άνθρωπος του
πνεύματος, λάτρης της φύσεως, της μουσικής και των εικαστικών τεχνών,
αφοσιωμένος σύζυγος και τρυφερός οικογενειάρχης και πατέρας.
Τίμησε
τον όρκο του σαν αξιωματικός στους Βαλκανικούς Πολέμους και ποτέ δεν
ανέμειξε τον στρατό στην πολιτική ή στη δικτατορία. Με διορατικό πνεύμα
προείδε τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, με επιτελικό πνεύμα και πρόνοια σε
όλους τους τομείς, οργάνωσε την στρατιωτική και ηθική άμυνα της Ελλάδας
και την ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική της.
Αυτός
είναι ο κύριος λόγος που έκανε τη δικτατορία της 4ης Αυγούστου 1936, σε
συνεννόηση και συνεργασία με τον βασιλέα Γεώργιο Β'.
Ο περιορισμός των κομουνιστών, όπως και κάθε αυστηρό μέτρο που έλαβε κατά
την δικτατορική διακυβέρνηση, είχε σχέση με την ετοιμασία και την
ολοκλήρωση της άμυνας της Ελλάδος και την άρτια στρατιωτική
προπαρασκευή. Η Εθνική Οργάνωση Νεολαίας, της οποίας ήταν αρχηγός, είχε
στόχο την εθνική ομοψυχία, την κοινωνική και ηθική ετοιμασία και την
εθελοντική οργάνωση των νέων για την άμυνα.
Η
απάντηση που έδωσε στον Γκράτσι, ήταν για τους Έλληνες το έναυσμα, για
να συνταχθούν με φρόνημα και πειθαρχία και να αγωνισθούν με ηρωισμό,
ενωμένοι για τα ιδεώδη της φυλής.
«Με τα στήθη τεντωμένα και τα μπράτσα ρωμαλέα Στην παλιά μας την Πατρίδα βάζουμε θεμέλια νέα. Στους τετράγωνούς μας ώμους θα σηκώσουμε και πάλι μες στους δυνατούς του κόσμου την Ελλάδα μας μεγάλη. Ήλιος βροχή κι αγέρας και το φως των αστεριών Ευλογούν τον τίμιο κόπο των ελληνικών χεριών. Τώρα κάτω απ΄τους γαλάζιους της Ελλάδος ουρανούς, με χαρούμενα τραγούδια και χορούς ελληνικούς, εξανάσκυψες με τάξη, λεβεντόκορμη εργατιά, ανεμίζοντας στα χέρια της ψυχής σου τη φωτιά. Ήλιος και βροχή κι αγέρας και το φως των αστεριών Ευλογούν τον τίμιο κόπο των ελληνικών χεριών. Δε θ΄αφήσουμε να μείνη άκαρπο το άγιο χώμα. Έχει η δόξα τόσους σπόρους, που δε βλάστησαν ακόμα! Βασιλιάς και Κυβερνήτης ενωμένοι μας φωτίζουν. Λάμπουν τα σφυριά στον ήλιο, οι πεδιάδες λουλουδίζουν. Ήλιος και βροχή κι αγέρας και το φως των αστεριών Ευλογούν τον τίμιο κόπο των ελληνικών χεριών».
Το παραπάνω ποίημα, γραμμένο από τον Νικηφόρο Βρεττάκο το 1939, αποδεικνύει περίτρανα ότι το καθεστώς της 4ης Αυγούστου για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω, ήταν πάντοτε και αποδεδειγμένα δίπλα στον ΛΑΟ, δίπλα στον ΕΡΓΑΤΗ. Επειδή αυτές είναι έννοιες τις οποίες έχει οικειοποιηθεί η Αριστερά στην Ελλάδα, εμείς απαντάμε σε αυτούς τους ψευτοδημοκράτες ότι φτάνει πια η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός.
Η Χρυσή Αυγή είναι εδώ για να πει στον Ελληνικό λαό την αλήθεια που τόσο τους πονάει και κάνουν τα πάντα για να μείνει κρυμμένη στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όπως επιμελώς την έχουν κρύψει από την μεταπολίτευση και ένθεν .
Η επιβολή του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου το 1936, ήρθε ως επιστέγασμα της παρατεταμένης αδυναμίας του κοινοβουλευτισμού να δώσει βιώσιμες κυβερνήσεις. Και μάλιστα χωρίς να χυθεί ούτε μία σταγόνα ελληνικού αίματος! Την 10η βραδινή της 4ης Αυγούστου 1936, ο τότε πρωθυπουργός παραδίδει δύο διατάγματα στον Βασιλέα. Ο Βασιλεύς τα υπογράφει και η εθνική μεταβολή έχει ήδη τόσο απλά συντελεσθεί!
Χάρις στην αποφασιστικότητα του Μεταξά απετράπη η εμφύλια διαμάχη και ο κομμουνιστικός κίνδυνος.
Ακόμα και ιδεολογικοί του αντίπαλοι αναγνωρίζουν τις ανώτερες στρατιωτικοπολιτικές του ικανότητες, αλλά κυρίως την ύπαρξη ιδεολογίας νέας και ελληνικής η οποία έχοντας ως βάση τον Εθνοκεντρισμό, τάσσονταν υπέρ του οργανικού κράτους ως ενιαίου βιολογικού οργανισμού και υπέρ της ιδεολογικής και οικονομικής αυτάρκειας για το έθνος. Ως κυβερνήτης ο Ι. Μεταξάς αποτελεί τον θεμελιωτή του Εθνικού Κράτους στην πράξη, προσπάθεια την οποία είχε καταβάλλει έναν αιώνα περίπου νωρίτερα ο Ι. Καποδίστριας.
Η 4η Αυγούστου διέθετε ισχυρό ιδεολογικό υπόβαθρο, λαϊκό έρεισμα, ανεξαρτησία από τον ξένο παράγοντα, οργάνωση, προγράμματα και ταχεία πραγματοποίησή τους. Διέθετε πολιτισμικούς στόχους και εξελικτικές τάσεις οι οποίες σταμάτησαν διότι η 4η Αυγούστου έπεσε μαχόμενη κατά των Ιταλών και Γερμανών.Ο Μεταξάς πίστευε ακράδαντα ότι «η νεολαία είναι το μέλλον του Έθνους, είναι εκείνη εις την οποία προπαντός θα δώσουμε την ψυχή μας όλη και όλα μας τα μέσα για να σώσουμε το μέλλον του Έθνους».
Οι Έλληνες νέοι πέρα από παλαιοκομματικές και ταξικές διαιρέσεις, οργανώνονται στην ΕΘΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ (ΕΟΝ). Κύριοι λόγοι δημιουργίας της ΕΟΝ, η ανάπτυξη Εθνικού φρονήματος, η πάταξη του στενού ατομικισμού, η αίσθηση της συνεργασίας, αλληλοβοήθειας, ιδεαλισμού και αισιοδοξίας. Επίσης η ασχολία τις ελεύθερες ώρες με μορφωτικά και πολιτιστικά θέματα αλλά και εκδρομές, κατασκηνώσεις, αθλητισμό.
Με 15 Υπουργεία, και 10 Υφυπουργεία πραγματοποιήθηκαν τα έργα της 4ης Αυγούστου.
Ο Μεταξάς έχοντας την ευθύνη πέντε εξ αυτών δεχόταν ως αποζημίωση μόνο αυτή του Πρωθυπουργού.
Ήδη από το καλοκαίρι του 1936 έδωσε ιδιαίτερη προσοχή και ενίσχυσε με κεφάλαια τον τομέα της κοινωνικής πρόνοιας. Η προστασία των εργατών από τα ατυχήματα, η θέσπιση ωραρίου εργασίας, η αργία της Κυριακής, η απαγόρευση της παιδικής εργασίας, η ασφάλιση του εργαζομένου, η υγιεινή διαβίωση του στο χώρο εργασίας, η ενίσχυση των αδυνάτων οικονομικά και κοινωνικά, έπρεπε να εφαρμοστεί αμέσως. Δόθηκαν ατομικά βιβλιάρια υγείας για τους εργάτες και οργανώθηκαν ιατρεία σε όλη την επικράτεια για δωρεάν παρακολούθηση της υγείας των εγκύων γυναικών. Έγιναν επιθεωρήσεις στους τόπους εργασίας, για την σωστή εφαρμογή των μέτρων. Οργανώθηκαν συσσίτια για τα παιδιά και οικοδομήθηκαν κατοικίες για τη στέγαση των προσφύγων.
Με το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, η οικονομία εξυγιάνθηκε με επιτυχημένα μέτρα.
Το εθνικό νόμισμα έχει σταθεροποιηθεί, και ανατιμήθηκε έναντι ξένων νομισμάτων. Ο προϋπολογισμός από ελλειμματικός ισοσκελίστηκε , παρά τις ογκώδεις δαπάνες για τους εξοπλισμούς του Στρατού και της Κοινωνικής Πρόνοιας. Και όλα αυτά άνευ ανεργίας, πληθωρισμού και εξωτερικού δανεισμού και υπό εξαιρετικά δυσμενείς διεθνείς συνθήκες.
Μόνον εντός του πρώτου εξαμήνου του 1936, είχαν γίνει 244 απεργίες και υπήρχαν 135.000 άνεργοι. Όταν ήλθε η 4η Αυγούστου του 1936, η ανεργία εκμηδενίστηκε και πλήθος φιλεργατικών θεσμών δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά. Όπως: Η Υποχρεωτική Διαιτησία μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας. Η καθιέρωση της Αδείας μετ' Αποδοχών. Η καθιέρωση του 8ώρου και των Υπερωριών. Η επιβολή κατωτάτων ορίων Ημερομισθίων και Μισθών. Η θεσμοθέτηση των Κοινωνικών Ασφαλίσεων και η ίδρυση του ΙΚΑ. Η απαγόρευση της εργασίας εις ανηλίκους. Η καθιέρωση της Κυριακής ως υποχρεωτικής Αργίας. Η ίδρυση της Εργατικής Εστίας. Η επέμβαση του Κράτους, μέσω του Ανωτάτου Οικονομικού Συμβουλίου εις θέματα ιδιωτικής οικονομίας, αποτρέποντας οικονομικές ανισότητες. Καθιερώθηκε η Πρωτομαγιά ως Εθνική Εργατική Εορτή, αποστερώντας την έτσι από την κομμουνιστική καπηλεία.
Η κομμουνιστική απειλή εξαλείφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Η γελοιοποίηση των κομμουνιστών, σε συνδυασμό με την κοινωνική μεταρρύθμιση και τα φιλεργατικά και φιλαγροτικά μέτρα τα οποία αποστέρησαν από το ΚΚΕ, την δυνατότητα καπηλείας αιτημάτων, συνέτριψαν ιδεολογικώς και πολιτικώς την ισχύ του αντεθνικού κομμουνισμού! "...Σε δύο πόδια στηρίζεται η κοινωνία: Στους αγρότες και τους εργάτες. Επάνω σ' αυτούς τους στύλους, στηρίζεται το οικοδόμημα της αστικής κοινωνίας" είχε πει πολύ σωστά, ο Εθνικός Κυβερνήτης και μέγας κοινωνικός μεταρρυθμιστής.
Κατά την διακυβέρνηση Μεταξά ουδεμία πλευρά της Εθνικής ζωής, δεν έμεινε ανεκμετάλλευτη. Στρατός - Εξωτερική πολιτική - Νεολαία - Οικονομία - Κοινωνική Μεταρρύθμιση. Όλα αυτά συνέβαλλαν στην ανεπανάληπτη και ηρωική, υλική και ηθική προετοιμασία του Έθνους και στην εξύψωση του Εθνικού φρονήματος και της κοινωνικής γαλήνης αφανίζοντας κάθε διχαστική τάση και εξασφαλίζοντας μοναδική Εθνική Ενότητα. Και όταν ήλθε η στιγμή, το Έθνος πάνοπλο, υπερήφανο, φανατισμένο, πανέτοιμο και αυτάρκες σε όλους τους τομείς, ενώθηκε ως μία γροθιά και επιτέλεσε το θαύμα. Το Έπος του 1940 - 41!
Ο Μεταξάς απέδειξε με λόγους και έργα ότι η Ελληνική κοινωνία παραδοσιακά έχει βασιστεί επί αιώνες στην οικογένεια και την θρησκεία, αφού τακτικά συχνά χρειάστηκε να υποδουλωθεί ή να μεταναστεύσει. Η διατήρηση της γλώσσας και της Θρησκείας έμεινε στην ευθύνη της οικογένειας και είναι αλληλένδετες έννοιες. Η έννοια της Πατρίδας ως συνεκτικού ιστού της ελληνικής κοινωνίας είναι η πιο πρόσφατη. Αρχίζει από το 1821 και μετά όταν οι Έλληνες αποκτούν εδαφική ανεξαρτησία και Κρατική Εξουσία. Έκανε σύνθημα το Πατρίς - Θρησκεία - Οικογένεια, γιατί αυτό υπήρξε επί αιώνες ο θεμέλιος λίθος της Ελληνικής Κοινωνίας ελεύθερης ή υποδουλωμένης.
Ας δούμε τώρα τι μπορείς να καταφέρεις αν έχεις αγάπη για την πατρίδα και τον λαό σου και δεν είσαι υποταγμένος σε προσωπικά οφέλη και δεν είσαι δοσίλογος ,προδότης και πολιτικός αλήτης… Το 1936 η Ελλάδα αρνήθηκε να συνεχίσει να πληρώνει το δάνειο που είχε συνάψει με βελγική τράπεζα . Η κυβέρνηση του Βελγίου προσέφυγε στο Διαρκές Δικαστήριο του Διεθνούς Δικαίου της Κοινωνίας των Εθνών, κατηγορώντας την Ελλάδα ότι αθετεί τις διεθνείς της υποχρεώσεις...
Η κυβέρνηση εκείνης της εποχής υπέβαλε υπόμνημα στο δικαστήριο, όπου, ανάμεσα στα άλλα, προέβαλε τους παρακάτω ισχυρισμούς, οι οποίοι και έγιναν πανηγυρικά δεκτοί από το δικαστήριο αυτό: «Η Κυβέρνηση της Ελλάδος, ανήσυχη για τα ζωτικά συμφέροντα του Ελληνικού λαού και για την διοίκηση, την οικονομική ζωή, την κατάσταση της υγείας και την εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια της χώρας, δεν θα μπορούσε να προβεί σε άλλη επιλογή. Όποια κυβέρνηση κι αν ήταν στη θέση της θα έκανε το ίδιο» .
Η υπόθεση τράβηξε σε μάκρος και το 1938, η τότε ελληνική κυβέρνηση - η «φασιστική» κυβέρνηση του Ιωάννη Μεταξά -, υπέβαλε νέο υπόμνημα, όπου τόνιζε τα παρακάτω αυτονόητα: «Ενίοτε μπορεί να υπάρξει μια έκτακτη κατάσταση «η οποία κάνει αδύνατο για τις Κυβερνήσεις να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τους δανειστές και προς τον λαό τους: οι πόροι της χώρας είναι ανεπαρκείς για να εκπληρώσουν και τις δυο υποχρεώσεις ταυτόχρονα. Είναι αδύνατο να πληρωθεί το χρέος και την ίδια ώρα να παρασχεθεί στον λαό η κατάλληλη διοίκηση και οι εγγυημένες συνθήκες για την ηθική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. Το οδυνηρό πρόβλημα προκύπτει όταν πρέπει να επιλέξει κανείς ανάμεσα στα δυο καθήκοντα. Το ένα πρέπει να υποχωρήσει έναντι του άλλου. Ποιο πρέπει να είναι αυτό;... Η θεωρία αναγνωρίζει σ' αυτό το ζήτημα ότι το καθήκον μιας Κυβέρνησης να εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία των βασικών δημόσιων υπηρεσιών υπερτερεί έναντι της πληρωμής των χρεών της. Από κανένα Κράτος δεν απαιτείται να εκπληρώσει, μερικά ή συνολικά, τις χρηματικές του υποχρεώσεις αν αυτό θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών του και έχει σαν αποτέλεσμα την αποδιοργάνωση της διοίκησης της χώρας. Στην περίπτωση όπου η πληρωμή του χρέους του θέτει σε κίνδυνο την οικονομική ζωή ή τη διοίκηση, η Κυβέρνηση είναι, κατά τους συγγραφείς, υποχρεωμένη να διακόψει, ή ακόμη και να μειώσει την εξυπηρέτηση του χρέους». Το Διεθνές Δικαστήριο αποδέχτηκε το σκεπτικό της ελληνικής «φασιστικής» κυβέρνησης, δικαίωσε την Ελλάδα και φιλοτέχνησε ένα ουσιώδες νομικό προηγούμενο που χρησιμοποίησαν πολλές χώρες ανάμεσα σε αυτές και η Αργεντινή του προέδρου ΝέστορΚίχνερ, ο οποίος το 2003 επέλεξε, έναντι της εξαθλίωσης του λαού που επέβαλλαν τα προγράμματα του ΔΝΤ, να διαγράψει μονομερώς το μεγαλύτερο μέρος του δημόσιου χρέους.
Όπως διαπιστώνουμε λοιπόν, το μόνο που χρειάζεται για να βγούμε από αυτόν τον βούρκο που μας έχουν ρίξει οι προδοτικές κυβερνήσεις από το 2009 και ένθεν , είναι πολιτική βούληση, θέληση για ένα καλύτερο αύριο και ηγέτες που δεν είναι ικέτες.
Δυστυχώς, όλα τα κοινωνικά προνόμια που είχε φέρει το καθεστώς της 4ης Αυγούστου και που απολάμβανε επί δεκαετίες ο Ελληνικός λαός καταργήθηκαν σιγά σιγά από τις εθνοπροδοτικές κυβερνήσεις,ιδιαίτερα από την μεταπολίτευση και μετά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου